maandag 28 april 2014

Houtspel helpt Wanda (en het reumafonds)

Een tijdje geleden ontvingen wij een berichtje van Wanda, haar jaar 2014 staat in het teken van geld ophalen voor het reumafonds. Hiervoor heeft ze verschillende acties bedacht: ze loopt dit jaar 1000 (gesponsorde) km's om minimaal €1000 binnen te halen en ook stond ze op de lentemarkt in Montfort om niet alleen mensen bewust te maken van reuma en het reumafonds maar ook om wat extra geld op te kunnen halen voor dit goede doel. Hiervoor wilde ze met natuurlijke materialen wat mooie dingen maken om te verkopen en ze kwam uit bij onze knutsel houtplakjes. Natuurlijk wilde wij niet alleen Wanda maar ook zeker het reumafonds steunen door het beschikbaar stellen van wat doosjes met houtplakjes.

Dit is wat Wanda over de markt schreef:

Houten knutsels

Voorafgaand aan de Lentemarkt heb ik avonden lang zitten knutselen aan allerlei leuke producten om te verkopen. Houtspel sponsorde een aantal mooie materialen waar ik mee aan de slag ging.
Allereerst maakte ik leuke onderzetters met houten plakjes en drijfhoutjes. Ik ben helemaal niet zo’n knutselaar, maar dit was echt niet moeilijk! Met vilt, een lijmpistool een plakjes hout ging ik aan de slag. Eerst knipte ik de vorm uit het vilt, daarna plakte ik de houten plakjes op het vilt. De drijfhoutjes heb ik direct aan elkaar geplakt zonder vilt als ondergrond. Het resultaat is echt heel leuk en bruikbaar. Dit was het best verkochte product op de markt. Er zijn er nog een aantal over, mocht je interesse hebben, voor € 2,- per stuk kun je ze bestellen.
Onderzetter houten plankjes2014-04-06 20.55.37  2014-04-11 12.33.03    Houten hart hanger
Toen ik eenmaal inzag hoe makkelijk het werken met deze houten plakjes was, heb ik ook hartjes gemaakt van houten plakjes. Met dezelfde techniek als de houten onderzetters. Eerst uit vilt een hartje geknipt, daarna met het lijmpistool de houten plakjes erop geplakt. De hartjeshangers heb ik aan twee kanten voorzien van houten plakjes en afgewerkt met een kanten lintje om hem op te kunnen hangen. Er zijn nog 2 hangers over, voor slechts € 2,50 per stuk kun je ze hier bestellen.

Bos Memory

Bos MemoryTijdens het werken met de plakjes kwam er nog een leuk idee in me op. Van de houten plakjes en de stempelset die ik nog in de kast had liggen maakte ik een Bos Memory-spel. De plakjes werden netjes bestempeld en met een leuk etiket in een weckpot gestopt. Ik ben enorm trots op het resultaat. Er staat nog 1 Bos Memory-spel te wachten op een eigenaar. Voor slechts € 10,- is dit unieke spel van jou!
Uiteraard gaan alle opbrengsten van deze knutsels naar het Reumafonds. Het was voor mij een hele ontdekking dat ook ik best kan knutselen. Creatieve ideeën heb ik vaak wel, maar de uitvoering is soms lastig. Met de leuke producten van Houtspel en hun tips op de website is het mij gelukt om de ideeën ook werkelijk goed uit te voeren!
Natuurlijk kun jij Wanda ook steunen voor het reumafonds! Hoe? Neem een kijkje op haar site: Wanda Wandelt  of volg haar op Facebook. (PS, de eerste €1000 zijn inmiddels binnen, Houtspel zegt: op naar de €2000!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten